Page 18 - Welldone_01-2021_digi
P. 18

LEENA-KAISA SIMOLA  VESA RANTA

Pohjois-Suomen myynti-insinööri
Olli-Pekka Keränen

Tuttu mies
uudessa roolissa

Konwellin Pohjois-Suomen                      nyt vain muuttaa näkökulma laitteiden           – Tiesin ennestään, miten Konwell
              myynti-insinöörinä on viime     huollosta koko prosessin toimivuuteen.       toimii oikeasti lähellä asiakkaita ja on
              marraskuun alusta toiminut      Hyvin se on sujunut, sillä olen saanut       valmis palvelemaan joustavasti.
Olli-Pekka Keränen. Moni Pohjois-Suo-         ammatillista tukea ja koulutusta niin
men prosessiteollisuuden toimija tun-         Konwellin työtovereilta kuin päämiehil-         Olli-Pekan toiminta-alueena on Poh-
teekin Olli-Pekan jo entuudestaan. Hän        täkin, Olli-Pekka sanoo.                     jois-Suomi. Korona-aika rajoittaa luon-
siirtyi Konwellille Densiq Oy:n aluepääl-                                                  nollisesti asiakaskäyntejä, mikä harmit-
likön tehtävistä ja sitä ennen oli yrittäjä-     – Olen lisäksi nopea oppimaan. Töis-      taa Olli-Pekkaa.
nä Hakaser Oy:ssä.                            säni olen rauhallinen ja harkitseva sekä
                                              pyrin tekemään asiat kerralla kuntoon.          – Olen aina tykännyt käydä asiakkai-
   – Olimme Konwellin aluepäällikkö Vil-      Yrittäjän asennetta minussa on edelleen.     den luona ja ratkoa asioita paikan pääl-
le Aution kanssa Rovaniemellä yhteisellä                                                   lä. Keskustellessa nousee aina esiin uu-
asiakaskäynnillä. Ville kysyi, olisinko          – Tietysti uudessa tehtävässäni suurek-   siakin tarpeita ja toiveita. Asiat hoide-
kiinnostunut Oulussa avoinna olevasta         si avuksi on ollut se, että asiakaskunta on  taan toistaiseksi pääosin Teamsilla ja hy-
myynti-insinöörin paikasta. Ei minun          pääosin tuttua entuudestaan. Nyt vain        vin menee näinkin. Meidän kaikkien on
tarvinnut asiaa kauaa miettiä, Olli-Pekka     edustan isompaa yritystä ja Konwellin        täytynyt sopeutua tilanteeseen, Olli-Pek-
kertoo.                                       koko laajaa tuote- sekä palveluvalikoi-      ka pohtii.
                                              maa. Asiakasyrityksiä on kaikista koko-
UUTTA NÄKÖKULMAA                              luokista, isoista teollisuuden toimijoista      Talvisin Olli-Pekka hakee työlleen vas-
Olli-Pekka sanoo, että vahvan huoltoko-       pieniin yrityksiin. Entinen työnantajakin    tapainoa hiihtämisestä – niin ladulla
kemuksensa myötä hän tuntee osan              on nykyinen asiakas, Olli-Pekka toteaa.      kuin umpihangessakin. Korona on tuo-
Konwellin edustamista laitteista entuu-                                                    nut siihenkin vähän muutosta.
destaan jo varsin hyvin.                      PALVELUA LÄHELLÄ ASIAKKAITA
                                              Olli-Pekka sanoo päässeensä hyvin sisään        – Poikamme harrastaa kilpauintia.
   – Tiedän, mistä on kyse. Nyt on täyty-     Konwellin tiimiin ja toimintatapoihin.       Nyt uimahallien ollessa kiinni ja uima­
                                                                                           treenien puuttuessa kevättalvella sain
                                                                                           hänestä seuraa hiihtolenkeilleni.

18 WELLDONE 1°2021
   13   14   15   16   17   18   19   20