Page 13 - WellDone_01_2019
P. 13

63
                                                      52

   ”Me olemme                                    NPS  2017  2019
asiakkaita varten”
                                                 YHÄ USEAMPI SUOSITTELISI
NÄIN sanoo Oy Konwell Ab:n toimitusjohtaja       Yrityksen NPS-luku (Net Promoter Score)
Pia Heinänen. Hän pitääkin erittäin tärkeä-      kertoo, kuinka suurella todennäköisyydellä
nä asiakkaiden kuuntelua ja heiltä saatavaa      asiakas suosittelisi yritystä, tuotetta tai
palautetta.                                      palvelua eteenpäin. NPS-luku on keino
                                                 mitata yrityksen asiakaskokemusta ja sen
   – Tällainen tutkimus antaa meille arvokasta   arvo tulee parhaiten esiin, kun saatua lu-
tietoa siitä, mitä asiakkaamme Konwellilta       kua pääsee vertaamaan muihin, vastaavilla
odottavat ja missä me olemme joko onnistu-       toimialoilla toimiviin yrityksiin.
neet tai epäonnistuneet, Heinänen toteaa.
                                                    Vuonna 2019 tehdyn Retentlyn tutki-
   Hän sanoo olevansa iloinen siitä, että        muksen mukaan lähinnä meidän toimialaa
tutkimustulosten mukaan Konwellin ”vanhat”       olevien yritysten keskimääräinen NPS-lu-
kulmakivet, asiantuntijuus ja palvelualttius,    ku on noin 50.
ovat edelleen asiakkaiden arvostuksen kärki-
sijoilla. Myös vastausprosentin paraneminen         Konwell mittautti NPS-lukunsa en-
on hyvä asia.                                    simmäisen kerran asiakastutkimuksessa
                                                 2017, jolloin tulos oli 52. Tänä vuonna se
   Tuloksista voi vetää myös toimenpiteitä       oli noussut 63:een. NPS-luvun huomat-
edellyttäviä johtopäätöksiä.                     tava kasvu onkin tutkimuksen keskeisiä
                                                 tuloksia.
   – Meidän tulee lisätä asiakkaittemme
tietoisuutta siitä, että voimme auttaa heitä     Asiakastutkimuksesta ja NPS-luvusta
myös muissakin kuin höyry- ja lauhdeasiois-      voit lukea lisää verkkosivujen blogissa
sa. Pystymme tarjoamaan laajan valikoiman
laitteita myös kaasu- ja polttoainejärjestel-
miin sekä muihin teollisuuden prosessijärjes-
telmiin. Se vaatii markkinointia ja viestintää
eri muodoissa ja jalkautumista asiakkaiden
pariin, Heinänen sanoo.

   – Kiitos kaikille vastanneille. Saimme meil-
le kaikin puolin todella arvokasta palautetta.

                                                            WELLDONE 1°2019 13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16