Page 13 - WellDone_01_2019
P. 13
63
52
”Me olemme NPS 2017 2019
asiakkaita varten”
YHÄ USEAMPI SUOSITTELISI
NÄIN sanoo Oy Konwell Ab:n toimitusjohtaja Yrityksen NPS-luku (Net Promoter Score)
Pia Heinänen. Hän pitääkin erittäin tärkeä- kertoo, kuinka suurella todennäköisyydellä
nä asiakkaiden kuuntelua ja heiltä saatavaa asiakas suosittelisi yritystä, tuotetta tai
palautetta. palvelua eteenpäin. NPS-luku on keino
mitata yrityksen asiakaskokemusta ja sen
– Tällainen tutkimus antaa meille arvokasta arvo tulee parhaiten esiin, kun saatua lu-
tietoa siitä, mitä asiakkaamme Konwellilta kua pääsee vertaamaan muihin, vastaavilla
odottavat ja missä me olemme joko onnistu- toimialoilla toimiviin yrityksiin.
neet tai epäonnistuneet, Heinänen toteaa.
Vuonna 2019 tehdyn Retentlyn tutki-
Hän sanoo olevansa iloinen siitä, että muksen mukaan lähinnä meidän toimialaa
tutkimustulosten mukaan Konwellin ”vanhat” olevien yritysten keskimääräinen NPS-lu-
kulmakivet, asiantuntijuus ja palvelualttius, ku on noin 50.
ovat edelleen asiakkaiden arvostuksen kärki-
sijoilla. Myös vastausprosentin paraneminen Konwell mittautti NPS-lukunsa en-
on hyvä asia. simmäisen kerran asiakastutkimuksessa
2017, jolloin tulos oli 52. Tänä vuonna se
Tuloksista voi vetää myös toimenpiteitä oli noussut 63:een. NPS-luvun huomat-
edellyttäviä johtopäätöksiä. tava kasvu onkin tutkimuksen keskeisiä
tuloksia.
– Meidän tulee lisätä asiakkaittemme
tietoisuutta siitä, että voimme auttaa heitä Asiakastutkimuksesta ja NPS-luvusta
myös muissakin kuin höyry- ja lauhdeasiois- voit lukea lisää verkkosivujen blogissa
sa. Pystymme tarjoamaan laajan valikoiman
laitteita myös kaasu- ja polttoainejärjestel-
miin sekä muihin teollisuuden prosessijärjes-
telmiin. Se vaatii markkinointia ja viestintää
eri muodoissa ja jalkautumista asiakkaiden
pariin, Heinänen sanoo.
– Kiitos kaikille vastanneille. Saimme meil-
le kaikin puolin todella arvokasta palautetta.
WELLDONE 1°2019 13