Page 9 - Welldone_01-2022_digi
P. 9

JOUNI LIIMATAINEN

ASIAKASTYYTYVÄISYYSTUTKIMUS KERTOO
KONWELLIN VAHVUUDET:

Asiantuntemus,
palvelu ja laatu

Teimme viime lokakuussa jo seitsemännen kerran koko                                                                              3,70
asiakasrekisterillemme suunnatun asiakastyytyväisyys­
tutkimuksen. Kyselyn toistuvuudella saavutetaan luotet-                                                                                   /4
tavuutta, kun peruskysymykset säilyvät samoina vuo-
                                                                                                                                Asiantuntemus
desta toiseen ja tulokset ovat näin vertailukelpoisia.
                                                                                                                                 3,66
Saimme ennätysmäärän vastauk-                   NPS-LUKU UUTEEN ENNÄTYKSEEN
          sia ja runsaasti avoimia kom-                                                                                                   /4
          mentteja. Se kertoo siitä, että asi-  Ehdimmekin jo lehtemme edellisessä
akkaamme näkevät palautteen tärkeäk-            numerossa u(huttipsso:i/d/jau,lkeattiäsuutu.ksoi nNwPeSl-ll.ufi-/              Henkilökohtainen
si. Kiitos vastaajille!                         Wkuemlldmoenoe_n0h2-u2i0k2e1a_7d0ig! i) uutisoida, että                               palvelu
                                                uuAsisiNaPkaSs-luuskkuomllimsueuodnenhumikitetar7i,0!NPS-lu-
   Vastaukset antoivat jälleen tärkeää tie-     kuA, soinaktaosiumsikaollalkisouhutdaeisnemstiitjtaarkia, nNsPaSi-nluvä- -       3,58
toa siitä, kuinka olemme onnistuneet            kliuse, sotni vtoeirmtaiialtlakvoah tutanisneustsilujakkua.nSseakinevrätolio-
palvelumme eri osa-alueilla, mitkä asiat        seiisttäi,vkeurtianikltaavtao dtuennuäsklöuiksues. tSievkaesrtatoaojasii-                 /4
asiakkaamme kokevat vahvuuksiksem-              tsäu,oksuititnekliasitoydreitnynstääkökioslelsetgioviallsetaeanjapseuruosi-t-
me ja missä on parantamisen varaa. Tu-          teuleisni yormitaysatnä kokllemgouilkleseenenpeyrhutsetiusetynöstä                   Tekninen
loksia luonnollisesti peilataan tavoittei-      soemnakaannksoskae.mNeulkjäseveunoythtatesiistttyeönstaäloseimn me                konsultaatio
siimme, ja palautteella on toimintamme          kaynseslsyai.sNsäemljämveuoktytsaysäittäetnäaalsoiiamkmkaeilktaysme-
kehittämisessä erittäin suuri painoarvo.        lmyies.sämme kysyä tätä asiakkailtamme.                                          3,53

   Asteikolla 1-4 asiakkaamme nostivat             Tämä on kysymyksenä ankara, sillä                                                      /4
vahvuuksiksemme tutun kärjen. Asiak-            kyselyissä on varsin helppo antaa keski-
kaamme arvostavat Konwellin tietotai-           tason arvosana. Mutta jos NPS-tutki-                                               Tuotteiden
toa, palvelualttiutta sekä teknisesti laa-      muksessa antaa arvosanan skaalan                                                        laatu
dukkaita tuotteita.                             (0–10) keskiväliltä, niin se kategorisoituu
                                                passiiviseksi eikä tulosta lasketa NPS-lu-                                                  WELLDONE 1°2022 9
   Avoimissa vastauksissa saimme paljon         kuun. Lukuun lasketaan mukaan vain
positiivista palautetta, mutta myös hyviä       ne, jotka joko aidosti ovat valmiit suosit-
huomioita siitä, kuinka parantaa toimin-        telemaan (arvosana 9–10) ja siitä vähen-
taamme edelleen.                                netään ne, jotka eivät suosittelisi (0–6).
                                                Näin parhaimmillaan NPS voi olla 100 ja
   Vastauksista ei selkeästi voi lukea, että    huonoimmillaan -100.
jokin osa-alue ei toimisi, mutta heikoim-
mat arvosanat saivat kotisivut (arvosana           Saamamme NPS-luku, 70, on niin kor-
3,15) ja after sales -palvelut (3,14). Mo-      kea, että haluamme pitää vähintään sen
lemmissa on jo työn alla kehitystoimen-         tason tai parantaa.
piteitä, huollon osalta itse asiassa varsin
merkittäviä. Niistä lisää seuraavassa leh-         Tulos on ilahduttava, sillä nämä osa-
dessämme syksyllä.                              alueet ovat toimintamme kulmakiviä.
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14