Page 9 - Welldone_01-2022_digi
P. 9
JOUNI LIIMATAINEN
ASIAKASTYYTYVÄISYYSTUTKIMUS KERTOO
KONWELLIN VAHVUUDET:
Asiantuntemus,
palvelu ja laatu
Teimme viime lokakuussa jo seitsemännen kerran koko 3,70
asiakasrekisterillemme suunnatun asiakastyytyväisyys
tutkimuksen. Kyselyn toistuvuudella saavutetaan luotet- /4
tavuutta, kun peruskysymykset säilyvät samoina vuo-
Asiantuntemus
desta toiseen ja tulokset ovat näin vertailukelpoisia.
3,66
Saimme ennätysmäärän vastauk- NPS-LUKU UUTEEN ENNÄTYKSEEN
sia ja runsaasti avoimia kom- /4
mentteja. Se kertoo siitä, että asi- Ehdimmekin jo lehtemme edellisessä
akkaamme näkevät palautteen tärkeäk- numerossa u(huttipsso:i/d/jau,lkeattiäsuutu.ksoi nNwPeSl-ll.ufi-/ Henkilökohtainen
si. Kiitos vastaajille! Wkuemlldmoenoe_n0h2-u2i0k2e1a_7d0ig! i) uutisoida, että palvelu
uuAsisiNaPkaSs-luuskkuomllimsueuodnenhumikitetar7i,0!NPS-lu-
Vastaukset antoivat jälleen tärkeää tie- kuA, soinaktaosiumsikaollalkisouhutdaeisnemstiitjtaarkia, nNsPaSi-nluvä- - 3,58
toa siitä, kuinka olemme onnistuneet kliuse, sotni vtoeirmtaiialtlakvoah tutanisneustsilujakkua.nSseakinevrätolio-
palvelumme eri osa-alueilla, mitkä asiat seiisttäi,vkeurtianikltaavtao dtuennuäsklöuiksues. tSievkaesrtatoaojasii- /4
asiakkaamme kokevat vahvuuksiksem- tsäu,oksuititnekliasitoydreitnynstääkökioslelsetgioviallsetaeanjapseuruosi-t-
me ja missä on parantamisen varaa. Tu- teuleisni yormitaysatnä kokllemgouilkleseenenpeyrhutsetiusetynöstä Tekninen
loksia luonnollisesti peilataan tavoittei- soemnakaannksoskae.mNeulkjäseveunoythtatesiistttyeönstaäloseimn me konsultaatio
siimme, ja palautteella on toimintamme kaynseslsyai.sNsäemljämveuoktytsaysäittäetnäaalsoiiamkmkaeilktaysme-
kehittämisessä erittäin suuri painoarvo. lmyies.sämme kysyä tätä asiakkailtamme. 3,53
Asteikolla 1-4 asiakkaamme nostivat Tämä on kysymyksenä ankara, sillä /4
vahvuuksiksemme tutun kärjen. Asiak- kyselyissä on varsin helppo antaa keski-
kaamme arvostavat Konwellin tietotai- tason arvosana. Mutta jos NPS-tutki- Tuotteiden
toa, palvelualttiutta sekä teknisesti laa- muksessa antaa arvosanan skaalan laatu
dukkaita tuotteita. (0–10) keskiväliltä, niin se kategorisoituu
passiiviseksi eikä tulosta lasketa NPS-lu- WELLDONE 1°2022 9
Avoimissa vastauksissa saimme paljon kuun. Lukuun lasketaan mukaan vain
positiivista palautetta, mutta myös hyviä ne, jotka joko aidosti ovat valmiit suosit-
huomioita siitä, kuinka parantaa toimin- telemaan (arvosana 9–10) ja siitä vähen-
taamme edelleen. netään ne, jotka eivät suosittelisi (0–6).
Näin parhaimmillaan NPS voi olla 100 ja
Vastauksista ei selkeästi voi lukea, että huonoimmillaan -100.
jokin osa-alue ei toimisi, mutta heikoim-
mat arvosanat saivat kotisivut (arvosana Saamamme NPS-luku, 70, on niin kor-
3,15) ja after sales -palvelut (3,14). Mo- kea, että haluamme pitää vähintään sen
lemmissa on jo työn alla kehitystoimen- tason tai parantaa.
piteitä, huollon osalta itse asiassa varsin
merkittäviä. Niistä lisää seuraavassa leh- Tulos on ilahduttava, sillä nämä osa-
dessämme syksyllä. alueet ovat toimintamme kulmakiviä.