Page 11 - Welldone_01-2021_digi
P. 11
Caverionin huoltopäällikkö
Petri Tilander ja Fazerin prosessi-
insinööri Bengt Smedjebacka
arvostavat Konwellin asiantunte-
musta sekä konsultoivaa ja innova-
tiivista asennetta.
myös huomattavan edullinen. Sekä toi- taa toimitusten joustavuudesta. Meille nen huoltotoiminta, johon liittyy lauhde-
miva! Arvostamme suuresti, ja luotam- on tullut useamman kerran kiire saada järjestelmien lisäksi kaikki muutkin tuo-
me Konwellin asiantuntemukseen. jokin yllättävä vika korjattua, eikä hom- tannon käyttöhyödykkeet ja LVI-tarpeet
Asioita ratkotaan prosessin ymmärtämi- ma ole koskaan jäänyt kiinni siitä, ettei sekä päivystys, Tilander kertoo.
sen kautta. venttiiliä saataisi nopeasti paikalle,
Smedjebacka kiittää. – Tehdas pyörii viidessä vuorossa,
– Käymme heidän kanssa säännöllises- mutta huolto vain yhdessä. Usein öisin
ti eräänlaista ideointikeskustelua. Tuom- HUOLTO SUOJAA SEISOKEILTA sattuu jotain, joka vaikuttaa meidän päi-
me keskusteluun mahdollisia kehityskoh- Makeistehtaan tuotanto käy täysillä lä- väämme. Öisin on toki päivystys ja hom-
teita ja kuuntelemme onko Konwellilla hes ympäri vuoden. Prosessia pyritään miin tullaan tarpeen vaatiessa myös sil-
tarjota parannusideoita. Joskus ne mene- olla ajamatta alas huolto- ja korjaustau- loin. Työpäivät ovatkin hyvin vaihtele-
vät sellaisenaan käyttöön, kuten esimer- kojen vuoksi. via. Nykyisin vauhti on aika uskomaton
kiksi suklaalinjan lämmitysvaipalla va- sekä tuotannossa että kunnossapidossa.
rustettujen venttiilien kanssa kävi. Meillä – Ennakoiva huolto onkin oleellista,
oli haasteena pitää suklaaputkien lämpö- koska on erittäin tärkeää ehkäistä vika – Konwell on monivuotinen yhteistyö-
tila venttiilin kohdalla tasaisena ja hallit- tilanteet, sanoo huoltopäällikkö Petri Ti- kumppanimme höyry- ja lauhdejärjes-
tuna, sillä perinteisen venttiilin suuri lander. Hän on vastannut makeistehtaan telmän osalta. He tekevät vuosittaiset
massa imi suklaamassan lämpöenergiaa. huollosta jo vuodesta 2003, työnantaja lauhteenpoistinkartoitukset sekä kunto-
Konwell ehdotti lämmitysvaipalla varus- on vain välillä vaihtunut ja nyt se on Ca- raportin ja myös huoltavat poistimet. Sa-
tettua venttiiliä, jota kokeiltiin ja huomat- verion. Huoltotiimiin kuuluu kymmen- moin saamme Konwellilta erinomaista
tiin sen toimivan. Yhdessä mietittiin kunta miestä. konsultointia miettiessämme teknisiä
venttiilin tekniset yksityiskohdat ja nyt parannuksia höyry- ja lauhdejärjestel-
Konwell varastoi meille näitä venttiileitä. – Kaikki tuntevat talon tavat ja proses- män osalta, Tilander kertoo. – Yhteistyö
sin, mikä onkin tärkeää. Meidän vastuul- on toimivaa ja lisääntyy koko ajan.
– Erityinen kiitos pitää Konwellille an- lamme on ennakkosuunnitelman mukai-
WELLDONE 1°2021 11