Page 11 - Welldone_01-2021_digi
P. 11

Caverionin huoltopäällikkö
                                                                                            Petri Tilander ja Fazerin prosessi-­
                                                                                            insinööri Bengt Smedjebacka
                                                                                            arvostavat Konwellin asiantunte-
                                                                                            musta sekä konsultoivaa ja innova-
                                                                                            tiivista asennetta.

myös huomattavan edullinen. Sekä toi-          taa toimitusten joustavuudesta. Meille       nen huoltotoiminta, johon liittyy lauhde-
miva! Arvostamme suuresti, ja luotam-          on tullut useamman kerran kiire saada        järjestelmien lisäksi kaikki muutkin tuo-
me Konwellin asiantuntemukseen.                jokin yllättävä vika korjattua, eikä hom-    tannon käyttöhyödykkeet ja LVI-tarpeet
Asioita ratkotaan prosessin ymmärtämi-         ma ole koskaan jäänyt kiinni siitä, ettei    sekä päivystys, Tilander kertoo.
sen kautta.                                    venttiiliä saataisi nopeasti paikalle,
                                               Smedjebacka kiittää.                            – Tehdas pyörii viidessä vuorossa,
   – Käymme heidän kanssa säännöllises-                                                     mutta huolto vain yhdessä. Usein öisin
ti eräänlaista ideointikeskustelua. Tuom-      HUOLTO SUOJAA SEISOKEILTA                    sattuu jotain, joka vaikuttaa meidän päi-
me keskusteluun mahdollisia kehityskoh-        Makeistehtaan tuotanto käy täysillä lä-      väämme. Öisin on toki päivystys ja hom-
teita ja kuuntelemme onko Konwellilla          hes ympäri vuoden. Prosessia pyritään        miin tullaan tarpeen vaatiessa myös sil-
tarjota parannusideoita. Joskus ne mene-       olla ajamatta alas huolto- ja korjaustau-    loin. Työpäivät ovatkin hyvin vaihtele-
vät sellaisenaan käyttöön, kuten esimer-       kojen vuoksi.                                via. Nykyisin vauhti on aika uskomaton
kiksi suklaalinjan lämmitysvaipalla va-                                                     sekä tuotannossa että kunnossapidossa.
rustettujen venttiilien kanssa kävi. Meillä       – Ennakoiva huolto onkin oleellista,
oli haasteena pitää suklaaputkien lämpö-       koska on erittäin tärkeää ehkäistä vika­        – Konwell on monivuotinen yhteistyö-
tila venttiilin kohdalla tasaisena ja hallit-  tilanteet, sanoo huoltopäällikkö Petri Ti-   kumppanimme höyry- ja lauhdejärjes-
tuna, sillä perinteisen venttiilin suuri       lander. Hän on vastannut makeistehtaan       telmän osalta. He tekevät vuosittaiset
massa imi suklaamassan lämpöenergiaa.          huollosta jo vuodesta 2003, työnantaja       lauhteenpoistinkartoitukset sekä kunto-
Konwell ehdotti lämmitysvaipalla varus-        on vain välillä vaihtunut ja nyt se on Ca-   raportin ja myös huoltavat poistimet. Sa-
tettua venttiiliä, jota kokeiltiin ja huomat-  verion. Huoltotiimiin kuuluu kymmen-         moin saamme Konwellilta erinomaista
tiin sen toimivan. Yhdessä mietittiin          kunta miestä.                                konsultointia miettiessämme teknisiä
venttiilin tekniset yksityiskohdat ja nyt                                                   parannuksia höyry- ja lauhdejärjestel-
Konwell varastoi meille näitä venttiileitä.       – Kaikki tuntevat talon tavat ja proses-  män osalta, Tilander kertoo. – Yhteistyö
                                               sin, mikä onkin tärkeää. Meidän vastuul-     on toimivaa ja lisääntyy koko ajan.
   – Erityinen kiitos pitää Konwellille an-    lamme on ennakkosuunnitelman mukai-

                                                                                            WELLDONE 1°2021 11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16